Известие

Collapse
No announcement yet.

Ниски и високи обороти - колко?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ниски и високи обороти - колко?

    Поразрових във форума, но не намерих коментари.
    Ниски обороти - в сервизните технически данни е дадено около 800 об/мин. Плюс минус малко. При мен са 1000. Само след палене държи малко под 1000, но при първото подаване на газ стават 1000 и повече не падат под тази стойност. Как става регулирането? Софтуерно ли е или механично? И какви са причините да не е в норми?
    Максимални обороти - има ли ограничител-прекъсвач. На моята стига до 6 000.
    Кажете как е при вас.
    Fiat Stilo 1.9 16V JTD, 2004, комби
    Citroen BX-19GT, 85
    Alfa Romeo 156, 2.4 JTD, 01, Distintive - ex

  • #2
    Охо някой май има OBD спинцовка без да подозира , най верочтно ти е чипосана колата това за прекъсвача а за оборотите на празен ход чукни леко по оборотомера с пръст и виб дали няма да слязат на 800 това сериазно , не си правя майтап
    156 1,8 ТS 99
    Nissan Murano 2005

    Comment


    • #3
      Чипосана? За какво? Не ми се струва да върви кой знае колко много. Според мен си е напълно нормално. Разхода и той е в нормите.
      За оборотомера ще пробвам.
      Мерси.

      п.п. Какво е OBD?
      Fiat Stilo 1.9 16V JTD, 2004, комби
      Citroen BX-19GT, 85
      Alfa Romeo 156, 2.4 JTD, 01, Distintive - ex

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от VladoG
        Чипосана? За какво? Не ми се струва да върви кой знае колко много. Според мен си е напълно нормално. Разхода и той е в нормите.
        За оборотомера ще пробвам.
        Мерси.

        п.п. Какво е OBD?
        OBd-2 е диагностичния кулпунг на колата той е универсален и почи на всички автомобили след 98 г( несъм сигурен за годината) независимо от марката са с този вид куплунг. Чипосването се състой в замяна на програмата за управление на горивоподаването зависи какъв е чипа от коя фирма е и колко е агресивен. Разхода при тази операция особенно извън гарда може да се намали до 0,3-0,5 л освен това да се вдигне и мощността характерен признак на такава интервенция е преместването на ограничителя към по високи обороти.Нека колегите с дизелови мотори споделят къде им е прекъсвача на техните коли. А за това че невърви повече от колкото трябва има куп причини.
        156 1,8 ТS 99
        Nissan Murano 2005

        Comment


        • #5
          Благодарости на Novachev.
          Пробвах препоръката с почукването по оборотомера. Действа!!!!
          Оборотите падат под 1000. Не очаквах че може да е от това проблема.
          Един кахър по малко, тъй да се каже.
          ".........А за това че не върви повече от колкото трябва има куп причини." - всъщност не знам колко трябва да върви. Моята Алфа е единствената която съм карал, а и в която съм се возил.
          Какви може да са "куп причини" да не върви. Ако се отнася за дебитомера той си е наред. Поне не е дал категорични признаци за повреда. Друга евентуална причина е настройката на турбината - чека не свети.
          Колеги, имам чувството, че само аз карам 2.4 JTD. Хайде де кажете как е при вас. Че само градския Новачев с бензинката споделя информация.
          Fiat Stilo 1.9 16V JTD, 2004, комби
          Citroen BX-19GT, 85
          Alfa Romeo 156, 2.4 JTD, 01, Distintive - ex

          Comment


          • #6
            стана ми интересно - моита кат е бензин праи 7000 (не съм пробвал повече)

            та това нормално ли е за бензинови, щот моита уж чипосана и уж трябва да разтоварва двигателя тоя чип.
            Honda CB 500
            Алфа Ромео 156 1.8 '98 (бракувана )
            Москвич Алеко - 6 нюанса на червеното (вечна му памет)
            Зелен дванайсетак от яките (то други няма)

            Comment


            • #7
              ...е,колега ВладоГ... не си само ти с 2.4jtd, но ... Новачев го слушай - той си е печен а и е стара пушка,нищо че е с бензинка....
              ... добре де колега,аз нещо секнах?!?!...тва за 800-те оборота-асно, ама това със 6-те хиляди като макс...как става, или нещо не схващам...??? Пак те чета и: ако правилно съм разбрал-твоята от подписът ти е 2.4jtd и вдига 6000 оборота-т.е.влиза в червеният сектор - така ли???
              156-2.4-JTD-99;
              156-2.4-JTD-SW-01;

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от lord_chuldarkar
                стана ми интересно - моита кат е бензин праи 7000 (не съм пробвал повече)

                та това нормално ли е за бензинови, щот моита уж чипосана и уж трябва да разтоварва двигателя тоя чип.
                Чипа не разтоваярва двигателя даже го натоварва. А за бензина прекъсвача е на 7300 може и на 7250 (някъде там) а след чипосването оборотомера отива след 8000 но това не означава че може да се есплоатира двигателя при тези обороти прекъсвача е там за да може при потегляне ( като се гониш) и превъртане на гуми да не влиза в прекъсвач на първа а ако е по мощна колата и на втора, иначе прекъсвача е настроенна 8000 но поради неточността на оборотомера стрелката подминава 8000.
                156 1,8 ТS 99
                Nissan Murano 2005

                Comment


                • #9
                  мерси за инфото - аз гледам да не се гоня

                  иначе ми харесва как върви сега пък и разхода не е болка за умиране 7.8-8 и 10-12 градско като си монтирам газ съвсем ще е поносим та мисълта ми е че няма да пипам чипа и двигателя

                  мерси още веднъж
                  Honda CB 500
                  Алфа Ромео 156 1.8 '98 (бракувана )
                  Москвич Алеко - 6 нюанса на червеното (вечна му памет)
                  Зелен дванайсетак от яките (то други няма)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Novachev
                    Първоначално публикувано от lord_chuldarkar
                    стана ми интересно - моита кат е бензин праи 7000 (не съм пробвал повече)

                    та това нормално ли е за бензинови, щот моита уж чипосана и уж трябва да разтоварва двигателя тоя чип.
                    Чипа не разтоваярва двигателя даже го натоварва. А за бензина прекъсвача е на 7300 може и на 7250 (някъде там) а след чипосването оборотомера отива след 8000 но това не означава че може да се есплоатира двигателя при тези обороти прекъсвача е там за да може при потегляне ( като се гониш) и превъртане на гуми да не влиза в прекъсвач на първа а ако е по мощна колата и на втора, иначе прекъсвача е настроенна 8000 но поради неточността на оборотомера стрелката подминава 8000.
                    .

                    ...така си е...не мога да разбера словото на някой колеги като кажат...чипосването разтоварвало двигателя...кво разтоварване бе братче...чипът го вкалва в такъв екстремен режим,дето егати разтоварването...На всеки сериен двигател възможната мощност е свалена чрез качеството и номиналното остойностяване на редица от детайлите му,както и чрез софтуерното осигуряване за да се предложи съответният мотор с подобавъщо преценен "живот", т.е. ресурс...при чипосването се оптимизира крайно софта, откъдето идва и 30-те% повишение на ... тинтири-минтири... и при използването на тези +30% - едва ли може да се каже че дв. се разтоварва...
                    156-2.4-JTD-99;
                    156-2.4-JTD-SW-01;

                    Comment


                    • #11
                      e хубо де, аз само казвам каквото са ми казали т.е. каквото ми каза продавача - пък не изглеждаше да има идея да ме лъже щото ми се пада и нещо като градски.

                      освен това моя двигател е 144 коня а след чипосването е станал 150 или 155 което както и да го смяташ е под 10%

                      допускам че си прав в твърдението си - тъй като ако чиповете повишаваха КПДто на двигателя, мощността или намаляваха разхода без да има странични ефекти щяха да ги слагат фабрично.

                      важното е да върви пък тои разхода на 144 коня нама как да е 5 на сто (е по книжка е 6.4 ама след 10години и 350 000км нещата се променят )
                      Honda CB 500
                      Алфа Ромео 156 1.8 '98 (бракувана )
                      Москвич Алеко - 6 нюанса на червеното (вечна му памет)
                      Зелен дванайсетак от яките (то други няма)

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от lord_chuldarkar
                        e хубо де, аз само казвам каквото са ми казали т.е. каквото ми каза продавача - пък не изглеждаше да има идея да ме лъже щото ми се пада и нещо като градски.

                        освен това моя двигател е 144 коня а след чипосването е станал 150 или 155 което както и да го смяташ е под 10%

                        допускам че си прав в твърдението си - тъй като ако чиповете повишаваха КПДто на двигателя, мощността или намаляваха разхода без да има странични ефекти щяха да ги слагат фабрично.

                        важното е да върви пък тои разхода на 144 коня нама как да е 5 на сто (е по книжка е 6.4 ама след 10години и 350 000км нещата се променят )
                        Идеята на чипа е максимално оптимизирана програма за управление на двигателя при използването на качествени горива (100 октана) и несъобразяване с екологичните норми. затова не се монтира серийно защото ако караш кола с чип с 95 продължително време стават дупки в буталата а не покрива еко нормите. Може да се твърди че качествения чип при бензиновите двигатели може да удължи живота на двигателя при нормална експлоатация (има го писано защо е така из форума) но като ти махнат прекъсвача и ти дадат малко мощност (която според digital tuning чипа за 1,8 е 158 кс) и караш с педал залепен на предната броня -е тогава може и да не изкара много.
                        156 1,8 ТS 99
                        Nissan Murano 2005

                        Comment


                        • #13
                          хъм

                          то тогава по хубаво ще ми доиде газовото на чипа - нали газта 105 октана
                          Honda CB 500
                          Алфа Ромео 156 1.8 '98 (бракувана )
                          Москвич Алеко - 6 нюанса на червеното (вечна му памет)
                          Зелен дванайсетак от яките (то други няма)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от lord_chuldarkar
                            хъм

                            то тогава по хубаво ще ми доиде газовото на чипа - нали газта 105 октана
                            Тука грешиш газовия инжекцион си има собствен компютър и чипа на колата няма изобщо да му влияе и нещо не разбирам ти имаш чип или си решил ад слагаш.
                            156 1,8 ТS 99
                            Nissan Murano 2005

                            Comment


                            • #15
                              ...октановоно число на горивото влияе на въртящият момент на двигателя, но има и други горивни числа-като цетановото,което много по съществено влияе на въртащият момент...
                              пряк показател за силата-да я наречем на една кола е въртящият момент...мощността е енергийна характеристика, и съответно разпространена гражнаска оценка...а-уууууу, колко много коня е тази кола,демек колко е бърза...да ама не.... /шегичка разбира се/...
                              ...при бензинките чипването е до 8-10% колега, ама при дизелите си клони към 30...сещаш се кво разтоварване на двигателя е ако му ги дърпаш тия +30,а?
                              156-2.4-JTD-99;
                              156-2.4-JTD-SW-01;

                              Comment

                              Working...
                              X